Via Agua Clliente naar Machu Picchu - Reisverslag uit Hoogvliet, Nederland van Gerard Kok - WaarBenJij.nu Via Agua Clliente naar Machu Picchu - Reisverslag uit Hoogvliet, Nederland van Gerard Kok - WaarBenJij.nu

Via Agua Clliente naar Machu Picchu

Door: Gerard Kok

Blijf op de hoogte en volg Gerard

08 November 2015 | Nederland, Hoogvliet

05-11-2015.
Om de trein te halen, als gewoonlijk weer heel vroeg op. We worden met een busje naar het station gebracht, daar krijgen we onze treinkaartjes en toegangsbewijs voor Machu Picchu. Precies op tijd worden we naar de trein toegelaten, en zoeken onze plaats. We zijn op weg, we stoppen een aantal keren bij een station, ook bij het station waar de Inca trail start. Een stuk verder moeten we wat zij noemen een zigzag uitvoeren, blijkbaar om een hoger gelegen spoor te bereiken, na deze manoeuvre tuffen we verder, mooie uitzichten terwijl we redelijk door elkaar worden geschud, we hebben best comfortabele stoelen, en krijgen van Perurail ook nog een bak koffie met een versnapering. Na drieeneenhalf uur rijden bereiken we onze bestemming, en kunnen we van de trein af. We moeten over de markt naar ons hotel, n krijgen daar onze kamer. We kunnen lunchen, en na de lunch, een beetje met onze ziel onder de arm, lopen we door Agua Caliente. Er is behalve de markt, en zoals de naam zegt alleen wat warm waterbaden, niets te beleven. Dus rest ons na het geniks, alleen het avondeten , en daarna naar bed, want we vertrekken morgen om 05:15 uur naar de bus.
06-11-2015.
Vandaag is het zover, we gaan naar de grootste bezienswaardigheid van Peru, Machu Picchu. Vroeg op na een slechte nacht slapen. De eigenares van het hotel vond het nodig haar kinderen in de lobby te hebben, en die hebben tot 23:30 uur lopen blerren en huilen, mijn kamer had het raam boven de lobby, dus alles kwam lekker door. Om 05:15 uur lopen we naar de bus, en staan niet als eerste bij de bus, er waren er meer met dat idee. Om half zes beginnen de busje te rijden, en zijn we op weg naar Machu Picchu. We zijn er om kwart voor zes, en moeten wachten want om zes uur gaat de poort open. Het is mistig hierboven, en hopen dat dit niet zo blijft, we kunnen naar binnen en we volgen onze gids naar binnen, hij gaat ons twee en een half uur alles vertellen over de functies die de ruïnes vroeger hadden, uiteraard trap op, trap af. In het begin is het niet best om foto's te maken met de mis, maar het begint algauw wat helderder te worden. Na de rondleiding worden we los gelaten, eerst wat koffie en een snack en ik kan gaan lopen. Ik besluit naar het hoogste punt te lopen om een zo goed mogelijke foto te kunnen maken. Dit wordt een behoorlijke klim, en de zon is gaan schijnen, dus ook een warme klim. Bezweet sta ik bij het hoogste huisje van de site, en kan inderdaad mooie overzicht - foto's maken. Machu Picchu is echt heel groot, groter dan wat ik in Mexico heb gezien. Je kan nog hoger maar dat gaat me 3 uur kosten naar de Poort van de Zon, maar dan sta je ook verder weg. Ik loop weer naar beneden, maar dat moet via een omweg, in verband met de looprichting van de steeds omhoog lopende mensen. Ik kom weer beneden bij het busstation, waar ik op de anderen moet wachten. Al met al zes uur daar rondgelopen, en voel mijn benen wel. Als iedereen er weer is, met de bus naar beneden, nu wat lunchen, en dan moeten we in het hotel onze spullen ophalen, en weer richting de trein. We checken weer in, en de rit van 3,5 uur weer terug, alleen kunnen we nu niet meer naar buiten kijken, want het is donker geworden. Terug in Cusco, weer met de bus terug naar het hotel, het is dan bij negenen. Het is een lange dag geweest, maar zeker de moeite waard.
08-11-2015
We hebben nog een dag te besteden in Cusco, nog een bezoek gebracht aan het Coca museum, en het Inca museum, de rest van de dag nog wat op de terrasjes rondhangen, uiteraard wat eten, en zo zat deze dag er ook weer op.
09-11-2015
Vandaag weer vroeg op, we vliegen van Cusco naar Lima met een binnenlandse vlucht. Op Lima moeten we 9 uur wachten op onze vlucht naar huis. Dus na uren hangen op het vliegveld, vliegen we eindelijk weer naar huis.

• 08 November 2015 - 11:26

Erna:

Zijn mooie foto's geworden. Xx

• 09 November 2015 - 09:22

Rowana:

Gaaf hoor! xx

• 09 November 2015 - 13:27

Celine:

Dat klinkt wel als heel veel reizen, maar de foto's laten wel zien dat het de moeite waard was! x