Thermosplaten, watervallen en geisers. - Reisverslag uit Hrepphólar, IJsland van Gerard Kok - WaarBenJij.nu Thermosplaten, watervallen en geisers. - Reisverslag uit Hrepphólar, IJsland van Gerard Kok - WaarBenJij.nu

Thermosplaten, watervallen en geisers.

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

21 Juni 2016 | IJsland, Hrepphólar

20-06-2016.
We vertrekken na het ontbijt met de bus, naar het centrum van Reykjavik, daar worden we gelost, om een wandeling te maken. Niet het beste weer om foto's te maken wat het regent, en het is grauw. De rondleiding gaat van het stadhuis naar het parlement, en andere bezienswaardigheden. In de haven liggen de schepen van de walvis jagers en walviskijkers gebroederlijk naast elkaar. Na deze korte wandeling weer in de bus, en we rijden nu langs de kust naar een gebied waar de thermosplaten te bekijken zijn het natuurpark Thingvellir. Het betreft een gebied waar 10000 jaar geleden een aardbeving is geweest en de platen verschoven hebben waardoor het land ertussen gezakt is. Hier maken we een korte wandeling in het gebied tussen de rotsen. Na de wandeling weer in de bus, en rijden wij naar de Gullfoss watervallen, wat betekent gouden waterval. Hier hebben we te maken met een stormachtige wind, waarbij je je schrap moet zetten om een foto te maken, om maar niet te spreken van de combinatie regen en de waternevel die van de watervallen weggeblazen worden. Na het rondje waterval en de lunch rijden we nu door naar de Geisers. In dit gebied, zie je borrelende bronnen, en een geiser die nog werkt, om de tien minuten spuit hij een straal stoom en meter of 10 de lucht in. Hierna rijden we verder naar ons overnachting-verblijf, maar eerst in de supermarkt onze lunch voor morgen halen, want morgen zijn we in een gebied waar geen eettentjes zijn. We worden gedropt op een paardenfarm, waar de kamers weer verdeeld worden. Geen douche of w.c. op de kamer, want we moeten om te douchen naar de kelder, waar we gebruik kunnen maken van douchecabines, en de toiletten zijn op de gang. We hebben als avondeten een barbecue met lamsvlees gepofte aardappel en maiskolven en wat groenvoer. Hierna een bakje koffie en dan wordt het langzaam tijd om te gaan slapen.

• 21 Juni 2016 - 11:05

Rowana:

Hi Gerard, klinkt gaaf weer! Hoop dat het niet te koud was voor de barbecue! xxx Rowana

• 21 Juni 2016 - 16:33

Marcel :

Afzien

• 22 Juni 2016 - 12:15

Celine:

Oh wow dat ziet er al mooi uit, maar het klinkt als een hele uitdaging!

Ik ben iets positiever dan Marcel en zie er het avontuur wél in ;)

Gerard

Overige verre reizen: Verenigde Staten Mexico, Guatemala, Belize Thailand Tanzania / Kenia Costa Rica, Panama Ecuador / Galapagos Eilanden Egypte Sumatra, Java, Bali Borneo, Maleisië Patagonia, Brazilië China en Tibet Vietnam Zie ook: http://gerardenmarjakok.waarbenjij.nu/

Actief sinds 21 Sept. 2015