Skaftafell en Jokulsarlon. - Reisverslag uit Kálfafellsstaður, IJsland van Gerard Kok - WaarBenJij.nu Skaftafell en Jokulsarlon. - Reisverslag uit Kálfafellsstaður, IJsland van Gerard Kok - WaarBenJij.nu

Skaftafell en Jokulsarlon.

Blijf op de hoogte en volg Gerard

25 Juni 2016 | IJsland, Kálfafellsstaður

24-03-2016.
Vandaag weer om negen uur in de bus, we rijden naar Skaftafell Nationaal Park, hier gaan we een wandeling maken van ander half uur. Het eerste stuk is een stevige klim van een half uur, dan dalen we een stukje af naar de waterval Svartifoss. Hier maken we natuurlijk een fotostop, om de waterval te fotograferen, we bezoeken hier watervallen, als dat we tempels in Azië bezoeken. Hierna weer een klim van een half uur, op de top even op adem komen, dan dalen we af, richting ingang park. Ook hier lopen we een half uur, en komen we weer bij de ingang van het park. Hier zijn picnic tafels om onze lunch naar binnen te werken. Na het eten rijden we in de richting van de Gletsjer, hier kijken we naar het laatste stuk van de gletsjer, hier brokkelen de ijsberg van de gletsjer af, en beginnen aan hun tocht naar de een uur, in zee. Nu krijgen we het laatste deel van de dag, een boottocht door de ijszee Jokulsarlon. De boot heeft wielen, en deze rijdt naar de zee, en dan het water in,van hieruit vaart hij verder langs de ijsbergen die in het water drijven, we zitten niet zolang op de boot, ongeer 60 minuten. Dan zetten de tocht voort richting ons , onderweg stoppen we nog een keer om van een mooi landschap foto's te maken, hierna rijden we door naar het hotel.

• 25 Juni 2016 - 20:54

Erna:

Zal wel fris zijn geweest met de boottocht. Weer een mooie omgeving.
    Erna xx

Verslag uit: IJsland, Kálfafellsstaður

Gerard

Overige verre reizen: Verenigde Staten Mexico, Guatemala, Belize Thailand Tanzania / Kenia Costa Rica, Panama Ecuador / Galapagos Eilanden Egypte Sumatra, Java, Bali Borneo, Maleisië Patagonia, Brazilië China en Tibet Vietnam Zie ook: http://gerardenmarjakok.waarbenjij.nu/

Actief sinds 21 Sept. 2015