Eindelijk Walvissen. - Reisverslag uit Húsavík, IJsland van Gerard Kok - WaarBenJij.nu Eindelijk Walvissen. - Reisverslag uit Húsavík, IJsland van Gerard Kok - WaarBenJij.nu

Eindelijk Walvissen.

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

27 Juni 2016 | IJsland, Húsavík

26-06-2016.
Vandaag ook maar gelijk het de reisdag van gisteren.
25-06-2016 - Dat was ook een dag om de afstand te overbruggen, om naar Modrudalur te rijden, met wat fotostops, vanaf de fjorden over de zee, nog wat watervalletjes, en een lunchstop. In Modrudalur overnachten we op een omgebouwde boerderij met een kerkje en wat huizen. Ik wordt in een soort kledingkast gezet als kamer, de rest zat niet veel beter. We hebben er die avond heerlijk gegeten. Andere gasten waren schapen, vogels, poolvosjes, geiten en vliegen. Na een schitterende "zonsondergang"ben ik ik mijn hokje gaan slapen.

26-06-2016 - Vandaag om half negen vertrek, we rijden als eerste, hoe kan het ook anders naar een waterval. Dit is de Dettifoss waterval, 44 meter hoog en 100 meter breed en daarmee de krachtigste waterval van Europa. Weer in de bus, en we rijden naar Asbyrgi (Godenburcht) een hoefvormige kloof, die de indruk moet zijn van een van de hoeven van Sleipnir, het paard van Odin. Hier maken we een korte wandeling. We stappen weer in de bus, en rijden naar Husavik, een havenplaatsje waar we 2 dagen overnachten. Hier gebruik ik mijn lunch, en ga een plaatsje reserveren op een walvisboot. Om 16:30 uur is het zover, we worden in een pak gehesen tegen de kou en water, boven op mijn 2 andere jassen. Nu kunnen we afvaren, eerst naar een eiland met tienduizenden Papegaaiduikers, Puffins genoemd in IJsland. Daarna 3 kwartier varen, de regen is toegenomen helaas,en nou ja we zien algauw de eerste spuiters. Als we dichterbij komen zien we tientallen keren de ruggen ,staarten en koppen van de Bultruggen te voorschijn komen. Het is bijna geen doen om te fotograferen, maar uiteindelijk lukt het me om toch een paar plaatjes te schieten. Het is een imposant gezicht om deze lobbessen te zien, en veel. Na anderhalf uur kijken en klikken vind de schipper het best, en vaart terug naar de haven. Eindelijk walvissen gezien. Nu nog een hapje eten, en dan is er weer een dag voorbij.

  • 27 Juni 2016 - 09:55

    Rowana:

    Haai, wat super gaaf weer! Leuk dat je al die dieren hebt gezien! xxxx

  • 27 Juni 2016 - 14:16

    Celine:

    Heel gaaf!!

  • 27 Juni 2016 - 17:16

    Erna:

    Ik sluit me aan bij de meisjes. Echt heel gaaf.
    Erna xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Overige verre reizen: Verenigde Staten Mexico, Guatemala, Belize Thailand Tanzania / Kenia Costa Rica, Panama Ecuador / Galapagos Eilanden Egypte Sumatra, Java, Bali Borneo, Maleisië Patagonia, Brazilië China en Tibet Vietnam Zie ook: http://gerardenmarjakok.waarbenjij.nu/

Actief sinds 21 Sept. 2015
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 111519

Voorgaande reizen:

10 Maart 2017 - 31 Maart 2017

Rondreis India en Nepal 2017

19 Juni 2016 - 02 Juli 2016

Rondreis IJsland 2016

20 Oktober 2015 - 09 November 2015

Rondreis Peru 2015

Landen bezocht: