Bezoek aan omgeving van het myvatnmeer - Reisverslag uit Húsavík, IJsland van Gerard Kok - WaarBenJij.nu Bezoek aan omgeving van het myvatnmeer - Reisverslag uit Húsavík, IJsland van Gerard Kok - WaarBenJij.nu

Bezoek aan omgeving van het myvatnmeer

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

28 Juni 2016 | IJsland, Húsavík

27-06-2016 - Vandaag weer relaxed opstaan, gaan om negen uur rijden. We rijden naar het myvatnmeer (muggenmeer) om daar te wandelen. Als eerste worden gedropt in landschap waar grillig gevormde lava rotsblokken staan, hier lopen we samen met een kudde Nederlanders, die van de MS Rotterdam afkomen, een cruiseschip van de Holland Amerika Lijn. We drinken hier bij het restaurant een bakje koffie, en rijden hierna weer verder. De volgende stop is bij een park aan het meer. We lopen door een volgens mij aangelegd park, zoiets als het Zuiderpark, maar dan met heuvels, maar wel mooie uitzichten. Er ligt ook een perkje met viooltjes en geraniums. We gaan weer verder, we gaan nu wandelen in het lava doolhof van Dimmuborgir, wanneer we starten merk je nog niet veel een kaal landschap, eerst groen, maar dan wordt het langzaam zwarter, en er komt overal stoom uit de grond. Wanneer we door blijven lopen krijg je het gevoel dat je achter Frodo, Mordor binnen loopt, alles rookt en borrelt, en de stenen zien eruit alsof je op een barbecue wandel. Het begint nu ook nog te regenen, en ziet er nog triester uit, maar toch ook wel gaaf. Na ruim een uur wandelen door Mordor kunnen we terug naar de bus. We rijden nu naar nog een vulkanisch gebied, waar we door de modder wandelen, langs kokende en borrelende modderpoelen, en rotsheuveltjes die steunen en blazen, en stoomwolken uitspugen. Na dit
wandelingetje gaan we naar een Natuurbad, met water dat warm uit de grond komt, het varieert in het bad, van 30 tot 41 graden, heerlijk warm, en je krijgt er een zacht huidje van, het stinkt alleen ongelofelijk naar zwavel. Dan zit ook deze dag er weer op, het rondje vulkaan is voltooid, we gaan terug naar Husavik nog wat eten, en dan naar de kamer.

• 28 Juni 2016 - 11:52

Celine:

En is het gelukt de ring in het vuur te gooien? Hihi. Lekker zo'n badje aan het einde van een wandeldag!

• 28 Juni 2016 - 22:14

Erna:

Wat een bijzondere foto's weer.
    Erna xx

• 29 Juni 2016 - 09:53

Rowana:

Ik hoop dat de kamers weer wat beter zijn! xx

Gerard

Overige verre reizen: Verenigde Staten Mexico, Guatemala, Belize Thailand Tanzania / Kenia Costa Rica, Panama Ecuador / Galapagos Eilanden Egypte Sumatra, Java, Bali Borneo, Maleisië Patagonia, Brazilië China en Tibet Vietnam Zie ook: http://gerardenmarjakok.waarbenjij.nu/

Actief sinds 21 Sept. 2015