The Road To Snaefellsnes. - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Gerard Kok - WaarBenJij.nu The Road To Snaefellsnes. - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Gerard Kok - WaarBenJij.nu

The Road To Snaefellsnes.

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

29 Juni 2016 | IJsland, Reykjavik

29-06-2016 - Weer uitslapen, om negen uur vertrekken we, in de ochtend moeten we kilometers maken, dus wordt er alleen een koffiestop gemaakt in Breidafjordur. Een klein havenstadje met een vuurtoren op de berg, waar ik naar toe loop om van bovenaf de omgeving te bezichtigen. Daarna weer terug naar de bus, we rijden nu naar de waterval met de mooie naam Kirkjufellsfoss. Hier nog wat plaatjes geschoten, en dan rijden we door naar de lunch. Na de lunch rijden we naar een strand, en om dat te bereiken lopen we een wandelpad af, tussen weer grillig gevormde lavarotsen, met mooie doorkijkjes. Er zouden zeevogels te bezichtigen zijn, maar het is er zo toeristisch, en druk, dat ze hun toevlucht elders hebben gezocht. Daar loop je dan met je 300 mm lens. Het moet gezegd worden maar aan het strand is het behoorlijk warm, dus trui uit en eindelijk alleen in het t-shirtje over het strand wandelen. We lopen weer terug naar boven, terug naar de bus, om na een kwartiertje rijden, weer te stoppen voor de volgende excursie. In het t-shirtje uitstappen, want de zon schijnt nog steeds. En als de gesmeerde bliksem trui weer aan,het is er behoorlijk fris. Nu wandelen we tussen de vogels door, en probeer wat foto's te maken, maar dit is een broedgebied, en die vogeltjes vallen aan. Je moet echt oppassen om niet in je kop gepikt te worden. We gaan verder met de wandeling langs de kust, en tussen de onder gescheten rotsen zitten alleen heel veel zeemeeuwen. Maar het uitzicht op de grillige kust maakt veel goed. De wandeling duurt 3 kwartier, en is lekker om de bus benen weer even te strekken. Met de bus naar de volgende stop, hier wordt door Jens een groepsfoto gemaakt met de gletsjer op de achtergrond, die krijgen we t.z.t wel van hem door gemaild. We gaan nu door naar Snaefellsnes, dit is volgens mij geen dorp, maar het gebied waar de paardenfarm zich bevindt, waar we onze overnachting hebben. De vrouw des huizes kookt hoogst persoonlijk ons diner, wat heel lekker smaakte. Ik heb eigenlijk nog nergens, niet lekker gegeten. Na de lunch is het weer einde oefening, er is hier niets te beleven, behalve een weids uitzicht op de weiden met paarden

Gerard

Overige verre reizen: Verenigde Staten Mexico, Guatemala, Belize Thailand Tanzania / Kenia Costa Rica, Panama Ecuador / Galapagos Eilanden Egypte Sumatra, Java, Bali Borneo, Maleisië Patagonia, Brazilië China en Tibet Vietnam Zie ook: http://gerardenmarjakok.waarbenjij.nu/

Actief sinds 21 Sept. 2015