Op weg naar Jaipur - Reisverslag uit Jaipur, India van Gerard Kok - WaarBenJij.nu Op weg naar Jaipur - Reisverslag uit Jaipur, India van Gerard Kok - WaarBenJij.nu

Op weg naar Jaipur

Door: Gerard Kok

Blijf op de hoogte en volg Gerard

13 Maart 2017 | India, Jaipur

Zondag 12-03-2017.
Vanochtend vrij, dus wat langer uitslapen, ontbijten en dan gaan we weer even de stad in. Morgen is het in India Holy, de belangrijkste feestdag van India. Dan is iedereen vrij, en gaat feestvieren. Er wordt dan met een gekleurd poeder gegooid en met verf gespoten, moet heel kleurig zijn. Dus op de markt op zoek naar een goedkope broek, een oud t-shirt heb ik wel bij me. Als ik morgen dan gekleurd wordt dan niet met de kleding die ik bij me heb. Een echte Nike trainingsbroek gekocht voor wel 200 rupi, dat is 3 euro daarna nog wat verkopers met hun prullaria van mij afgeschud. Zo kan ik morgen een ieder geval Holy vieren. Nog wat door de straten geslenterd, dan is het alweer tijd om te lunchen. Na de lunch terug naar het hotel, en de spullen klaar maken om naar de volgende bestemming te reizen. De volgende bestemming is Jaipur, en daar gaan we met de trein heen. We worden door de bus opgehaald, en rijden naar het station, de reservering hadden we al, dus door naar het perron. De trein staat al klaar dus moeten we op zoek naar onze coupe, we lopen zo'n 500 meter, en ja daar is eindelijk onze coupe. Het is een bijzonder lange trein. Net als de straten van Delhi, is het op het perron een grote mierenhoop van mensen, wat door elkaar krioelt, er liggen ook diverse daklozen gewoon op het perron te slapen, We klimmen in onze coupe en zoeken onze plaats, het zijn slaapbanken, dus we kunnen ook gedurende de reis gaan liggen, wat ik niet heb gedaan. Het is een dagtrein, dus er is in, en buiten de trein van alles te zien. Vooral buiten is er veel te zien, langs de spoorbaan hebben de dakloze mensen eigen hutje gebouwd, die in de loop van de tijd aan elkaar gegroeid zijn. Zo tuffen we 5 uur lang met de trein naar Jaipur. Ik krijg nog wat koekjes aangeboden door een Indiasche familie en kom met ze in gesprek. Uiteindelijk arriveren we in Jaipur waar we worden opgewacht door onze chauffeur met bus, en rijden we naar ons hotel, het is een voormalig paleis, en zo ziet het er ook uit. Overal wandschilderingen en schilderijen , wapens van overleden Maharadja's. We krijgen in de eetzaal nog een buffet met Indiasche gerechten, en dan is deze dag ook weer voorbij. Dus nu naar bed, en voor morgen Happy Holi. O ja, de foto's plaats ik een keer waar de Wifi beter is.

  • 13 Maart 2017 - 09:28

    Erna:

    Weer heel wat indrukken opgedaan. Leuk om het kleuren feest mee te maken.

  • 13 Maart 2017 - 16:58

    Celine:

    Hopelijk is het eten lekker! Ben benieuwd!

  • 15 Maart 2017 - 18:07

    Rowana:

    Ik loop een beetje achter met lezen! Ben benieuwd naar je foto's! Op de app zag het er al gaaf uit! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Overige verre reizen: Verenigde Staten Mexico, Guatemala, Belize Thailand Tanzania / Kenia Costa Rica, Panama Ecuador / Galapagos Eilanden Egypte Sumatra, Java, Bali Borneo, Maleisië Patagonia, Brazilië China en Tibet Vietnam Zie ook: http://gerardenmarjakok.waarbenjij.nu/

Actief sinds 21 Sept. 2015
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 111506

Voorgaande reizen:

10 Maart 2017 - 31 Maart 2017

Rondreis India en Nepal 2017

19 Juni 2016 - 02 Juli 2016

Rondreis IJsland 2016

20 Oktober 2015 - 09 November 2015

Rondreis Peru 2015

Landen bezocht: