Op weg naar Agra. - Reisverslag uit Agra, India van Gerard Kok - WaarBenJij.nu Op weg naar Agra. - Reisverslag uit Agra, India van Gerard Kok - WaarBenJij.nu

Op weg naar Agra.

Door: Gerard Kok

Blijf op de hoogte en volg Gerard

14 Maart 2017 | India, Agra

Dinsdag 14-04-2017.
Vandaag wordt een reisdag, en we vertrekken om 07:30 uur naar Agra, we rijden de stad Jaipur uit, en het platteland op, en eigenlijk is daar niet zoveel over te vertellen, behalve dat de koeien nu worden vervangen voor waterbuffels. En daar de mensen in hun dorpen vlak langs de snelweg wonen, lopen de waterbuffels dus de straat op. Om half tien stoppen we om koffie te drinken, uiteraard is daar onze eerste souvenirwinkel langs de "snelweg". Na een half uur daar te hebben doorgebracht, gaan we verder naar Agra, en bezoeken we een moskee van de voormalige hoofdstad van het Mogulrijk, Fatehpur Sikri. We krijgen daar een rondleiding en moeten ons intussen de verkopers van rotzooi van ons lijf houden. Na het bezoek van de moskee rijden we een klein stukje verder, naar een wegrestaurant om de lunch te gebruiken, we eten lekker in een mooie tuin in de schaduw van klimopplanten met paarse bloesems. Hierna rijden we weer verder en arriveren op de volgende vuilnisbelt, de stad Agra. We rijden weer tussen allerlei vee door, om bij ons hotel te arriveren, de koffer en spullen naar de kamer, even opfrissen want ik heb met wat groepsgenoten afgesproken om de Sunset tour naar de Taj Mahal te maken. Om kwart voor vijf 3 Tuk Tuks geregeld, en we rijden weer met gevaar voor eigen leven de stad toeterend en remmend door, op weg naar de achterzijde van de Taj Mahal, dat is goedkoper, en morgenvroeg gaan we wel naar de normale ingang van de Taj Mahal. Ik schiet mijn foto's, maar een echte zonsondergang wordt het niet, en zeker niet boven de Taj Mahal. Dus weer terug naar de Tuk Tuks, weer onderhandelen, en op naar het hotel. Deze chauffeur is nog gekker, dan de andere die we gehad hebben alles gaat maar net goed, en halverwege stopt hij en zegt dat hij de weg niet weet, hij regelt voor ons een ander karretje met chauffeur die de weg wel weet. Nu blijkt dit een elektrische Tuk Tuk te zijn, en die is maar net iets sneller dan een fiets. Dus de laatste helft tuffen we ontspannen naar het hotel. Nu nog het laatste avondmaal, en kan ik dit verslagje schrijven.

• 15 Maart 2017 - 13:13

Celine:

Was het heel druk ook bij de Taj Mahal? Veel plezier!!

Gerard

Overige verre reizen: Verenigde Staten Mexico, Guatemala, Belize Thailand Tanzania / Kenia Costa Rica, Panama Ecuador / Galapagos Eilanden Egypte Sumatra, Java, Bali Borneo, Maleisië Patagonia, Brazilië China en Tibet Vietnam Zie ook: http://gerardenmarjakok.waarbenjij.nu/

Actief sinds 21 Sept. 2015