Olifanten wassen en een jeep safari. - Reisverslag uit Bharatpur, Nepal van Gerard Kok - WaarBenJij.nu Olifanten wassen en een jeep safari. - Reisverslag uit Bharatpur, Nepal van Gerard Kok - WaarBenJij.nu

Olifanten wassen en een jeep safari.

Door: Gerard Kok

Blijf op de hoogte en volg Gerard

24 Maart 2017 | Nepal, Bharatpur

Vrijdag 24 maart 2013.
We kunnen lekker uitslapen, om een uur of negen lekker gaan ontbijten, en toen op mijn gemak het dorp in gegaan. Ik zie een klein koffiewinkeltje en ga daar een kop koffie drinken, ze hebben daar meerdere keuzes, en ik neem een koffie mokka. De koffie is er heerlijk, zeker na alle oploskoffie in India. Hierna maak ik nog een rondje dorp, aan het eind van de straat komen we weer bij de rivier, en door een lokale bewoner worden we gewezen op de krokodillen die daar liggen te zonnen, hij wijst ook op een stip in de verte en zegt dat dit een neushoorn is, wat mij betreft kan het ook een waterbuffel zijn. Het is nu tijd om de olifanten te wassen, en loop terug naar het hotel, want achter het hotel, in de rivier gaat het gebeuren. Als ik aankom, blijken ze al klaar te staan, en de eerste slachtoffers laten zich al nat spuiten, op de rug van de olifant, meerdere volgen en daarna worden de olifanten met een steen opgepoetst, volgens mij vinden ze dat wel fijn. Als de olifanten wasserij wordt gesloten, ga ik naar de kamer om wat te ontspannen, met andere woorden, lekker niets doen. Zin in de lunch heb ik niet door het late ontbijt. Om 2 uur is het tijd voor de jeep safari, en worden we in de wagen geladen. Eerst een paar kilometer door het platteland, en dan rijden we het park in. Het eerst zien we weer wat Samba herten, en iets verderop in een boom een slangen arend, en deze blijft op zijn gemak zitten om gefotografeerd te worden, weer verderop wat gazelles. Er komt iemand op een brommertje en geeft aan dat verderop in een meer een neushoorn is gezien, dus de chauffeur geeft gas om dit ons te laten zien. Wanneer we daar komen blijkt dat we ook nog een stukje moeten lopen, en dan zien we een grote groep mensen staan, veelbelovend. We voegen ons bij hen, en kijken naar het meer. Er schijnt aan de overkant een neushoorn in het water te liggen, we moeten even wachten, en zowaar er komt een neushoorn te voorschijn, deze ook op de foto, ondanks dat het best ver weg is. Hierna terug naar de jeep, en rijden we verder, we zien nog mangoesten, een zwarte arend, en diverse ijsvogeltjes. Dan rijden we terug, en arriveren we weer bij ons hotel. Nu rest ons nog het avondeten, en onze eerste dag in Nepal zit er op.

• 25 Maart 2017 - 09:47

Erna:

Ben heel benieuwd naar je foto's. Erna x

• 26 Maart 2017 - 18:42

Marcel:

Alle 500 Erna?

• 27 Maart 2017 - 16:07

Celine:

Klinkt als een goede eerste dag in Nepal!!