Terug naar start. - Reisverslag uit Hoogvliet, Nederland van Gerard Kok - WaarBenJij.nu Terug naar start. - Reisverslag uit Hoogvliet, Nederland van Gerard Kok - WaarBenJij.nu

Terug naar start.

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

30 Juni 2016 | Nederland, Hoogvliet

30-06-2016 - We verlaten ons overnachtings-adres, de paardenfarm, na het ontbijt om negen uur.
We rijden naar een oude uitgedoofd vulkaan Grabrok, we mogen hier een stevige wandeling naar de top maken, hij is uitgedoofd, dus je kijkt in een diepe put. We kunnen de krater rondwandelen, en zien aan de achterkant nog een krater liggen, die ook bij de vulkaan hoort. Na de rondwandeling weer in de bus, naar het volgende uitstappunt, de koffiestop. Als we de koffie op hebben gaan we naar de grootste heet water bron van Europa (Deildartunguhver), hier kan je niet in zitten, want het water is 100 graden, en er komt 180000 liter water per minuut omhoog. De bus weer in, nu rijden uiteraard weer naar 2 watervallen, de Hraunfossar de Kinderwatervallen Barnafoss. Ik weet niet meer wat ik nog over een waterval kan vertellen. Na dit bezoek blijft over de lunchstop, hierna rijden we met wat korte stops door naar Reykjavik. De cirkel is nu rond, terug bij de start. Morgen nog een vrije dag in Reykjavik, en de dag erna is het weer terug naar huis. Mocht er nog iets bijzonders gebeuren, dan schrijf ik nog een aanvulling, maar ik
denk dat de bijzondere dingen wel voorbij zijn, jammer het was een mooie reis, en een leuke groep mensen als reisgezelschap in een prachtig en ruig land.

Gerard

Overige verre reizen: Verenigde Staten Mexico, Guatemala, Belize Thailand Tanzania / Kenia Costa Rica, Panama Ecuador / Galapagos Eilanden Egypte Sumatra, Java, Bali Borneo, Maleisië Patagonia, Brazilië China en Tibet Vietnam Zie ook: http://gerardenmarjakok.waarbenjij.nu/

Actief sinds 21 Sept. 2015