Van Orchha naar Khajuraho. - Reisverslag uit Orchha, India van Gerard Kok - WaarBenJij.nu Van Orchha naar Khajuraho. - Reisverslag uit Orchha, India van Gerard Kok - WaarBenJij.nu

Van Orchha naar Khajuraho.

Door: Gerard Kok

Blijf op de hoogte en volg Gerard

17 Maart 2017 | India, Orchha

Vrijdag 17-03-2017.
Vandaag in Orchha met een gids, de tempels en paleizen bekijken waar we gisteren langs zijn gelopen.
We lopen door het stadje, en krijgen uitleg van wat er te zien is en welke maharadja's er hebben geleefd en wie wat gebouwd heeft. Als laatste bezoeken we het paleis van een van die maharadja's, ik weet al lang niet meer welke. Wat ik wel gek vind is dat alle trappen hele hoge treden hebben, volgens mij moeten al die kleine indiasche mannetjes en vrouwtjes bij elke tree uit hun broek meten zijn gescheurd. De paleizen bestaan altijd uit een Hindoe gedeelte en een Islamistisch gedeelte, omdat zo'n maharadja niet naar een geloof meer of minder keek, alleen maar naar de vrouw. Hierna een chai masala gedronken, een soort kindertjesthee met kruiden erin, ik vond dit maar smerig. We lopen terug naar het stadje, en worden losgelaten om wat te lunchen. Na de lunch, worden we opgehaald door de bus, en rijden we naar Khajuraho, daar zijn we de hele middag zoet mee, want we komen pas om 7 uur s'avonds aan. Hierna snel wat eten, want morgen vroeg op voor de tijgers.

Gerard

Overige verre reizen: Verenigde Staten Mexico, Guatemala, Belize Thailand Tanzania / Kenia Costa Rica, Panama Ecuador / Galapagos Eilanden Egypte Sumatra, Java, Bali Borneo, Maleisië Patagonia, Brazilië China en Tibet Vietnam Zie ook: http://gerardenmarjakok.waarbenjij.nu/

Actief sinds 21 Sept. 2015