Lange reis naar Varanasi - Reisverslag uit Benares, India van Gerard Kok - WaarBenJij.nu Lange reis naar Varanasi - Reisverslag uit Benares, India van Gerard Kok - WaarBenJij.nu

Lange reis naar Varanasi

Blijf op de hoogte en volg Gerard

19 Maart 2017 | India, Benares

Zondag 19-03-2017.
Half vijf, daar gaat die rot wekker alweer, het bed uit een kopje thee zetten, want er bevindt zich een waterkoker op de kamer inclusief theezakjes. Alvast de douche aanzetten want het duurt meestal een tien minuten voor het water warm is. De thee is op, de douche warm, en even wakker wassen. De zooi weer in de koffer, aankleden, en we kunnen naar de bus. Om precies half zes vertrekken we, we kunnen al snel niet meer erg hard rijden, want de weg is werkelijk een verschrikking, het lijkt wel of ik weer op jeepsafari ben. We hobbelen naar onze ontbijt stop toe, en het lichaam krijgt even rust. Het ontbijt is lekker en ik doe het dan ook uitgebreid. Vanmiddag hebben we koude pannenkoekjes voor de lunch, wat dan zitten we in en omgeving met weinig verantwoorde restaurants. We hobbelen dus weer een paar uur door naar de volgende stop met de genoemde pannenkoekjes, die we picknickend nuttigen. We rijden nu weer verder naar Varanasi, met nog een paar plaspauzes (rookstop voor mij) en komen om zeven uur s'avonds aan, en kunnen gelijk gaan dineren in het restaurant van het hotel. We zijn gearriveerd in de heiligste, maar ook smerigste stad van India. Oh, ik hoor net dat we morgen weer om half vijf op moeten voor de zonsopgang bij de lijkverbrandingsplaatsen aan de Ganges.

• 20 Maart 2017 - 12:21

Celine:

Pluk de dag maar weer!

• 21 Maart 2017 - 17:47

Gerard Kok:

Toelichting Benares is een van de namen die ook wordt gebruikt voor Varanasi.

Gerard

Overige verre reizen: Verenigde Staten Mexico, Guatemala, Belize Thailand Tanzania / Kenia Costa Rica, Panama Ecuador / Galapagos Eilanden Egypte Sumatra, Java, Bali Borneo, Maleisië Patagonia, Brazilië China en Tibet Vietnam Zie ook: http://gerardenmarjakok.waarbenjij.nu/

Actief sinds 21 Sept. 2015