Een dag ter ontspanning. - Reisverslag uit Benares, India van Gerard Kok - WaarBenJij.nu Een dag ter ontspanning. - Reisverslag uit Benares, India van Gerard Kok - WaarBenJij.nu

Een dag ter ontspanning.

Door: Gerard Kok

Blijf op de hoogte en volg Gerard

21 Maart 2017 | India, Benares

Dinsdag 21-03-2013.
We mogen uitslapen, en na het ontbijt vertrekken we om 10 uur naar Sarnath, een boeddhistisch tempelcomplex 10 kilometer buiten Varanasi. Ik ben meegegaan omdat het buiten de stad ligt, even verlost te worden van de herrie dat het verkeer maakt. En dat is ook zo we arriveren op de plaats waar de tempel staat en het getoeter is er wel maar een veelvoud minder. We kopen een kaartje en zien alleen maar funderingen, hier zijn we dus snel uitgekeken, echt geen Borobudur. We kopen nog een kaartje want er is ook een museum bij, voor wel 5 rupi (ongeveer 70 cent) mogen we naar binnen. Hier is wel wat meer te zien, allerlei beelden, met uitleg van wat er is gevonden. Toch is Sarnath net zo belangrijk voor de boeddhisten, als Varanasi voor de Hindoestanen. Nadat Boeddha zijn verlichting heeft ontvangen, heeft hij van hieruit gepredikt, en zijn eerste 5 volgelingen aangesteld. Daar het geen groot museum is zijn we hier ook snel klaar, nog een foto van een reuzen Boeddha, en dan weer in de bus. We worden afgezet bij een luxe hotel met een zwembad, en daar gaan we dan ook gebruik van maken. In het zwembad aangekomen, stilte, wat een luxe, alleen af en toe in de verte een toetertje, maar verder volledige rust. Hier heel de middag getoefd, en genoten van de Zen. Na het zwemmen weer terug naar de herrie en het hotel. Op het dakterras nog en biertje gedronken, en dan is het weer etenstijd. Morgen weer vroeg op voor weer een lange reisdag, op weg naar Nepal.

• 21 Maart 2017 - 23:10

Erna:

Heerlijk dat je zo nu en dan kan zwemmen. Erna x

• 22 Maart 2017 - 09:38

Celine :

Klinkt als een prima laatste dagje India!

Gerard

Overige verre reizen: Verenigde Staten Mexico, Guatemala, Belize Thailand Tanzania / Kenia Costa Rica, Panama Ecuador / Galapagos Eilanden Egypte Sumatra, Java, Bali Borneo, Maleisië Patagonia, Brazilië China en Tibet Vietnam Zie ook: http://gerardenmarjakok.waarbenjij.nu/

Actief sinds 21 Sept. 2015