Op weg naar Pokhara. - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Gerard Kok - WaarBenJij.nu Op weg naar Pokhara. - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Gerard Kok - WaarBenJij.nu

Op weg naar Pokhara.

Door: Gerard Kok

Blijf op de hoogte en volg Gerard

26 Maart 2017 | Nepal, Pokhara

Zondag 26-03-2017.
Weer een vroeg vertrek, voor een lange reisdag. Het eerste stuk onderweg naar Pokhara, gaar over een weg in aanleg dus heel traag, met grote hobbels en kuilen. Het tweede stuk is beter, daar kunnen we weer vaart maken, hier stoppen we ook voor een lunch, en arriveren rond 15:00 uur in Pokhara. We krijgen de sleutels, en brengen de spullen naar de kamer. Hierna besluit ik Pokhara in te lopen, en zie een zeer toeristisch stadje. Ik krijg al gauw gezelschap en samen lopen we de straat af. Pokhara is het start, en eindpunt voor backpackers, die van hieruit een tracking starten de bergen in. Je vind hier alle soorten van restaurantjes waar alle soorten eten te krijgen is. Je kan hier voor 35 euro een North Face jas kopen, en alle soorten benodigdheden voor een wandeltocht in de Himalaya. Alleen bij heel helder weer kan je in de verte de echt hoge toppen van de Himalaya zien, vanuit hogere uitkijkpunten. Het is gelegen aan een meer, en er zijn stukjes boulevards waarlangs je kan wandelen, je kan ook roeibootjes en waterfietsen huren. Dat hier veel toerisme is merken we ook aan de prijs van het eten, die hoger is dan in Chitwan. We zijn in Nepal, waarvan ik zelf had verwacht dat het iets weg zou hebben van Tibet, maar het lijkt er in de verste verte niet op. We zijn om een uur of acht uitgewandeld en uitgegeten, en gaan weer terug naar het hotel, morgen weer een dag in Pokhara.

• 27 Maart 2017 - 20:20

Erna:

Hopen maar dat het helder is morgen. Erna x

• 28 Maart 2017 - 15:29

Celine:

Wel tof zeg om die bergen dan te kunnen zien!

Gerard

Overige verre reizen: Verenigde Staten Mexico, Guatemala, Belize Thailand Tanzania / Kenia Costa Rica, Panama Ecuador / Galapagos Eilanden Egypte Sumatra, Java, Bali Borneo, Maleisië Patagonia, Brazilië China en Tibet Vietnam Zie ook: http://gerardenmarjakok.waarbenjij.nu/

Actief sinds 21 Sept. 2015