Op weg naar Kathmandu. - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Gerard Kok - WaarBenJij.nu Op weg naar Kathmandu. - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Gerard Kok - WaarBenJij.nu

Op weg naar Kathmandu.

Door: Gerard Kok

Blijf op de hoogte en volg Gerard

28 Maart 2017 | Nepal, Kathmandu

Dinsdag 28-03-2017.
Vandaag weer eens een reisdag, we gaan vandaag van Pokhara naar Kathmandu. Weer vroeg op, want we rijden om 07:30 uur weg. Het eerste stuk van de reis gaat nog wel, maar dan komen we weer op het stuk weg waar we tot Pokhara hebben zitten stuiteren, daar gaan we nu mee verder. Er wordt hier aan de nieuwe weg gewerkt, maar tot het zover is blijft het een rot stukje weg om in een bus te zitten. We hebben onze gebruikelijke pauzes, en arriveren om 3 uur in de middag in Kathmandu. We krijgen onze sleutels, en omdat ik zo fit lijk kom ik op de vijfde etage, en geen lift. We verzamelen om half vijf in de lobby voor een rondleiding van onze reisleidster in de buurt van ons hotel, om te wijzen waar de ATM's zijn, de lekkere restaurants, en geldwisselkantoortjes. Ik hoor van 3 groepsgenoten dat zij een vlucht naar de Mount Everest en de Himalaya hebben geboekt, en dat wil ik eigenlijk ook wel, het kost een beetje, want wat is Nepal, zonder de Mount Everest te hebben gezien? Juist, een incomplete tour, en beklimmen gaat mij niet meer lukken, dus hem dan maar vanuit een vliegtuig bekijken. Een Belgische groepsgenoot voelt er ook wel voor. We krijgen een seintje, en moeten terug naar het hotel, want daar zitten 2 heren te wachten om de vlucht te boeken. We spreken de boeking door en maken de afspraak definitief, het betekend wel dat het weer vroeg opstaan wordt, wan om 05:30 uur worden we morgen opgehaald door een taxi. Nu rest alleen nog het avondeten en zoals het in Nepal hoort doen we dat bij de Italiaan met een Pizza.

• 30 Maart 2017 - 13:52

Celine:

De foto's van de Himalaya zagen er gaaf uit!

Gerard

Overige verre reizen: Verenigde Staten Mexico, Guatemala, Belize Thailand Tanzania / Kenia Costa Rica, Panama Ecuador / Galapagos Eilanden Egypte Sumatra, Java, Bali Borneo, Maleisië Patagonia, Brazilië China en Tibet Vietnam Zie ook: http://gerardenmarjakok.waarbenjij.nu/

Actief sinds 21 Sept. 2015