Nazca en de mummies - Reisverslag uit Nazca, Peru van Gerard Kok - WaarBenJij.nu Nazca en de mummies - Reisverslag uit Nazca, Peru van Gerard Kok - WaarBenJij.nu

Nazca en de mummies

Door: Gerard Kok

Blijf op de hoogte en volg Gerard

25 Oktober 2015 | Peru, Nazca

24-10-2015.
Vandaag een reisdag, we rijden richting Nazca, een behoorlijke tocht door de woestijn, je waant je in de middle of nowhere. We maken een snelle koffie stop, waarna we weer snel doorrijden. We arriveren rond half twee in Nazca, de spullen uit de bus, naar de hotelkamer, en dan lunchen.
Om 15:00 uur gaan we op weg om mummies te bezichtigen, daar arriveren we al vrij snel, daar in Nergenshuizen staan een aantal afdakjes, waaronder zo blijkt de mummies in hun gat zitten. Eigenlijk is het net of er een jute zak met zand is geplaatst met daarop een schedel met een pruik.
De mensen werden zittend geplaatst met zicht op de ondergaande zon, vandaar. Hierna gaan we de aquaducten bekijken, deze verzorgden de watervoorziening van deze mensen 2000 jaar geleden, en worden nu nog gebruikt. Hier ook nog een zonsondergang, en terug naar het hotel.
Nu nog het avondeten, en dan naar bed, morgen uitslapen, dan gaan we vliegen.

• 25 Oktober 2015 - 23:00

Gerard Kok:

Dank jullie.

Verslag uit: Peru, Nazca

Gerard

Overige verre reizen: Verenigde Staten Mexico, Guatemala, Belize Thailand Tanzania / Kenia Costa Rica, Panama Ecuador / Galapagos Eilanden Egypte Sumatra, Java, Bali Borneo, Maleisië Patagonia, Brazilië China en Tibet Vietnam Zie ook: http://gerardenmarjakok.waarbenjij.nu/

Actief sinds 21 Sept. 2015