Condors spotten op Cruz el Condor - Reisverslag uit Chivay, Peru van Gerard Kok - WaarBenJij.nu Condors spotten op Cruz el Condor - Reisverslag uit Chivay, Peru van Gerard Kok - WaarBenJij.nu

Condors spotten op Cruz el Condor

Door: Gerard Kok

Blijf op de hoogte en volg Gerard

31 Oktober 2015 | Peru, Chivay

29-10-2015.
Na 12 uur te hebben geslapen voel ik mij vandaag weer stukken beter, het dorpje waar de lodge staat heet Chivay, voorzichtig een beetje ontbeten, en daarna op weg naar Cruz del Condor. Via een holderdebolder weg, en een paar plaspauzes komen we op het uitzichtpunt aan. We hebben een schitterend uitzicht over de Canon, en gigantische bergtoppen waarvan sommige bedekt met sneeuw. We krijgen een uur om op de Condors te wachten, niet genoeg want we krijgen geen Condor te zien. We mogen nog een half uur extra wachten, en daar komen ze dan toch nog. We zien ze in de verte aankomen, en ze zweven over ons heen, ik geloof dat er toch wel een paar mooie foto's tussen zitten, ondanks dat ze wel snel over je heen gaan. Het was niet mijn bedoeling, maar ik moest daarna meewandelen, daar de bus alvast naar het eindpunt van de wandeling was gereden. Uiteindelijk viel de wandeling wel mee, mijn conditie, na gisteren bleek beter als verwacht. Na de wandeling rijden we nog langs een uitkijkpunt waar de groepsfoto werd genomen, en dan weer door naar Chivay, waar we kunnen lunchen, en door het stadje wandelen. Een gezellig dorpje met natuurlijk de immer aanwezige markt, waar ik veel foto's heb gemaakt van de mensen, en als ze je betrapten moest ik mijn portemonnee trekken, niet erg want dat wist je. Alleen heb ik dan geen geposeerde foto. Daarna terug naar de lodge, om ons voor te bereiden op een diner met lokale zang en dans. De avond was niet geweldig, ze deden hun best maar, het was een beetje erg amateuristisch, gauw naar de lodge, want morgen weer een flinke reisdag.

  • 31 Oktober 2015 - 12:24

    Celine:

    Kijk dit klinkt weer super! X

  • 31 Oktober 2015 - 14:22

    Erna:

    Weer mooie foto's gemaakt. Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Chivay

Gerard

Overige verre reizen: Verenigde Staten Mexico, Guatemala, Belize Thailand Tanzania / Kenia Costa Rica, Panama Ecuador / Galapagos Eilanden Egypte Sumatra, Java, Bali Borneo, Maleisië Patagonia, Brazilië China en Tibet Vietnam Zie ook: http://gerardenmarjakok.waarbenjij.nu/

Actief sinds 21 Sept. 2015
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 111623

Voorgaande reizen:

10 Maart 2017 - 31 Maart 2017

Rondreis India en Nepal 2017

19 Juni 2016 - 02 Juli 2016

Rondreis IJsland 2016

20 Oktober 2015 - 09 November 2015

Rondreis Peru 2015

Landen bezocht: