Een hele lange dag. - Reisverslag uit New Delhi, India van Gerard Kok - WaarBenJij.nu Een hele lange dag. - Reisverslag uit New Delhi, India van Gerard Kok - WaarBenJij.nu

Een hele lange dag.

Door: Gerard Kok

Blijf op de hoogte en volg Gerard

11 Maart 2017 | India, New Delhi

Vandaag vroeg op, het is zo ver, alles is thuis aan kant, ik pak bagage, en vertrek. De reis gaat allemaal vlot, en ik sta op Schiphol. Uiteraard te vroeg, dus ga ik maar elektronisch inchecken. Voorwaar, ook dit gaat in ene keer goed en ik heb mijn boarding pass. Nog even wachten, de check in dames kruipen achter hun balie, en ik kan mijn koffer afgeven, en doorlopen naar de controles en ook daar verloopt alles snel, en ik ben binnen. Een bakkie koffie en een broodje eten, shag kopen, ook daar zijn dan de huishoudelijke klusjes geklaard. En nu maar wachten tot we in het vliegtuig kunnen. Op de boorden verschijnt de tekst dat ik al naar de gate moet gaan, dus op weg naar G2. Tot mijn grote verbazing wordt ik opgewacht door de reisleidster die ons in India gaat begeleiden. Omdat zij ons hier op staat te wachten maak ik al snel kennis met mijn toekomstig reisgezelschap. De tijd verloopt hierdoor snel en kunnen we instappen in het vliegtuig. En nu dus op naar Istanboel, 3 uur vliegen, en ik sta op het nieuwe punt van vertrek. Hier effe wachten, en we vliegen weer door naar New Delhi. Daar aangekomen blijkt dat we nog wat administratie hebben, weer een formulier invullen wat we komen doen. Hierna vingerafdrukken maken en een irisscan, en nu naar de band om de koffer op te halen. Die ligt ook alweer klaar, en we zijn in India. Nu de chauffeur op zoeken, en we kunnen naar de bus. De kamers worden verdeeld, hup de sleutel, en we zijn binnen. Om 10:00 uur weer verzamelen voor een korte stadsintroductie, daar kunnen we op ons zelf door, ik loop mee met wat mensen van ons reisgezelschap op een straat die de markt voor moet stellen, de auto's brommer, fietsen scheurend al toeterend langs onze hielen, het is hier een grote herriebak en verschrikkelijk druk. We gaan wat eten want vanmiddag gaan we met taxi's verder Delhi verkennen. Na het eten terug naar het hotel, en in de taxi en bezoeken we onder ander de Parlement gebouwen, en de India Gate. Het Gandhi Smriti park wat is aangelegd ter ere van Gandhi, We zien zijn bed, en zijn stok, zijn brilletje en nog wat andere schamele bezittingen. Hier bezoeken we ook het paviljoen waar hij is doodgeschoten. Een hele rust na de kakofonie van het leven in Delhi. Nu gaan we nog een Sikh tempel bezoeken, de Birla Mandir tempel ,weer eens iets heel anders, mannen met tulbanden en baarden, heel kleurig geklede dames belijden hier hun geloof. Sikh betekend leerling, en de leerling krijgt les van hun meester. Ze ondersteunen en helpen hun medemensen, bouwen ziekenhuizen, en steunen andere goede doelen. Sikh is dus niet echt een geloof, ze volgen de leer van hun goeroe. Hierna terug naar het hotel, en ons klaar maken voor het diner. Het was een lange dag ik heb misschien 2 uurtjes geslapen, maar wel heel leuk mede, dat ik toch weer een leuke groep mensen heb ontmoet, waar ik de rest van de reis mee ga doorbrengen.

  • 12 Maart 2017 - 22:59

    Erna:

    Hoi Geer. Fijn dat het weer een leuke groep is. Ik ben benieuwd naar je volgende verslag. X

  • 13 Maart 2017 - 16:53

    Celine:

    Dat is niet echt bijkomen van de vliegreis zo'n eerste dag! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Overige verre reizen: Verenigde Staten Mexico, Guatemala, Belize Thailand Tanzania / Kenia Costa Rica, Panama Ecuador / Galapagos Eilanden Egypte Sumatra, Java, Bali Borneo, Maleisië Patagonia, Brazilië China en Tibet Vietnam Zie ook: http://gerardenmarjakok.waarbenjij.nu/

Actief sinds 21 Sept. 2015
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 111539

Voorgaande reizen:

10 Maart 2017 - 31 Maart 2017

Rondreis India en Nepal 2017

19 Juni 2016 - 02 Juli 2016

Rondreis IJsland 2016

20 Oktober 2015 - 09 November 2015

Rondreis Peru 2015

Landen bezocht: