Laatste dag Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Gerard Kok - WaarBenJij.nu Laatste dag Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Gerard Kok - WaarBenJij.nu

Laatste dag Pokhara

Door: Gerard Kok

Blijf op de hoogte en volg Gerard

27 Maart 2017 | Nepal, Pokhara

Maandag 27-03-2017.
Ik loop nu behoorlijk achter, dat komt door de lange dagen met zeer vroeg opstaan en de beleving van alles heeft ook behoorlijk impact, ik ben deze keer wel in een heel aparte belevingswereld gestapt, waardoor ik s'avonds geen puf meer heb om te schrijven. Maar goed tweede dag Pokhara, eerst uitslapen, eindelijk weer eens, en dan op weg naar het ontbijt ergens in het stadje. We belanden bij een organisch café, en bestellen een Nepalees ontbijt, wat betekend een masala omelet, 2 bruine boterhammen met jam, en koffie of thee. Na het ontbijt lopen we verder, en dan slaat Murphy toe, ik wil geld pinnen en probeer dat bij een 3 tal ATM's. Bij de derde krijg ik weer geen geld, en wordt mijn pas ingeslikt. Dus terug naar het hotel, want het lukt mij niet om het nummer boven de ATM te bellen. De receptionist van het hotel belt voor mij de bank en legt uit dat wat mij is overkomen, en spreekt af dat ik over anderhalf uur bij de bank mijn pas op kan komen halen, en biedt mij tevens aan om mij op zijn motor naar de bank te brengen. Ik moet ook een identiteitsbewijs hebben dus ik haal mijn paspoort op de kamer op, gewapend met het paspoort trek ik de kamerdeur achter mij dicht. Omdat ik nog even moet wachten ga ik ergens koffie drinken, en kom er dan achter dat ik de sleutel nog op de kamer heb laten liggen. Ik drink mijn koffie op, en loop op mijn gemak terug naar het hotel, en ga eerst met de receptionist mijn pas ophalen, alleen had ik de bank niet zo snel gevonden, want hij zit boven een winkelcentrum, maar met mijn gids ben ik er zo. Boven bij de bank mij gemeld, de bankmedewerker trekt een la open, en mijn pas komt eruit. Er wordt een kopie van mijn paspoort gemaakt en ik krijg mijn bankpas weer terug. Ik vraag de bankmedewerker wat nu de oorzaak was, blijkt dat ik binnen 5 seconden mijn pas uit de automaat moet pakken, omdat hij anders wordt ingeslikt. Blijkbaar langer dan 5 seconden gewacht, pure pech. Dan weer achterop de motor terug naar het hotel, om mijn sleutel op de kamer op te halen, de schoonmaakster maakt de kamer open, en ik pak mijn sleutel. Deze breng ik naar de receptie, want we gaan op excursie naar een Tibetaans klooster. We rijden door Pokhara, en tot mijn verbazing lopen hier de koeien ook over de weg te sjokken. We arriveren bij een klein boeddhistisch kloostertje, waar we al snel zijn uitgekeken, we zwerven nog wat verder en vinden nog een stoepa, en vlak erbij zijn mensen met gebedsmolens aan het bidden. Het begint te druppelen, en lopen richting bus, en daar zijn we net op tijd, want we krijgen een bui, het is een gordijn van regen, we moeten op de rest van de groep wachten, die schuilen waarschijnlijk elders. Eindelijk wordt de regen minder, de rest keert nu ook naar de bus terug, en we kunnen terug naar het hotel. Nu rest ons nog het diner, en ik moet nog steeds geld pinnen, dus we lopen weer Pokhara in, ik ga nu pinnen bij de ATM waar anderen uit de groep ook geld hebben uit gekregen, en zowaar mij lukt het ook, en ik krijg ook mijn pas terug. We gaan een hap eten, en het gaat weer keihard regenen, na het eten blijven we hangen in het restaurant in de hoop dat de regen afneemt. Het lijkt alleen maar erger te worden,de eigenaar van het restaurant geeft aan ons thuis te willen brengen met zijn bus, niet tegen dovemansoren, dus wij naar beneden, en we worden door hem thuisgebracht. Nu rest ons alleen nog Kathmandu.

  • 30 Maart 2017 - 13:45

    Celine:

    Ai altijd lastig de pinautomaat, gelukkig goed afgelopen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Overige verre reizen: Verenigde Staten Mexico, Guatemala, Belize Thailand Tanzania / Kenia Costa Rica, Panama Ecuador / Galapagos Eilanden Egypte Sumatra, Java, Bali Borneo, Maleisië Patagonia, Brazilië China en Tibet Vietnam Zie ook: http://gerardenmarjakok.waarbenjij.nu/

Actief sinds 21 Sept. 2015
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 111542

Voorgaande reizen:

10 Maart 2017 - 31 Maart 2017

Rondreis India en Nepal 2017

19 Juni 2016 - 02 Juli 2016

Rondreis IJsland 2016

20 Oktober 2015 - 09 November 2015

Rondreis Peru 2015

Landen bezocht: